Δράσεις

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΡΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ (26/9/2023)

α) Με την ευκαιρία τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών, η οποία εορτάζεται κάθε χρόνο στις
26 Σεπτεμβρίου με πρωτοβουλία τού Συμβουλίου τής Ευρώπης και έχει ως σκοπό την
προώθηση της πολυγλωσσίας σε όλη την Ευρώπη, πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο του
μαθήματος της Γερμανικής Γλώσσας και στις τρεις τάξεις ποικίλες δραστηριότητες, όπως
γλωσσικό κουίζ, ιδιωματισμοί, γλωσσοδέτες, παιχνίδι με τη νοηματική γλώσσα, καρκινική
γραφή κ.ά., και εκτέθηκαν στον χώρο τού σχολείου οι εργασίες των μαθητών/τριών με
θέμα την αποτύπωση λέξεων σε διαφορετικές ευρωπαϊκές γλώσσες με ταυτόχρονη
αξιοποίηση εργαλείων Τ.Π.Ε. (δημιουργία συννεφόλεξων).
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Βασιλική Πιτερού (ΠΕ07)
β) Διαθεματικό μάθημα_Γερμανική, Αγγλική και Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Στις 27/09/2023 στο πλαίσιο του εορτασμού τής Ευρωπαϊκής Ημέρας Γλωσσών η
καθηγήτρια Γερμανικής Γλώσσας κ. Β. Πιτερού και η φιλόλογος κ. Α. Χαρκιωτάκη
πραγματοποίησαν την 4η ώρα διαθεματικό μάθημα στο τμήμα Α2 τού Πρότυπου
Γυμνασίου Ηρακλείου, το οποίο περιελάμβανε και ετεροπαρατήρηση, αφού το
παρακολούθησαν δύο Ιταλίδες καθηγήτριες, η Maria Antonietta Masiello και η Maria Solito
από το σχολείο Primo Istituto Comprensivo San Vito dei Normanni της Ιταλίας. Οι Ιταλίδες
καθηγήτριες βρέθηκαν στο σχολείο μας στο πλαίσιο κινητικότητας του προγράμματος
Erasmus+ KA1, αφού το Πρότυπο Γυμνάσιο λειτούργησε ως σχολείο υποδοχής για την
εφαρμογή δράσης job shadowing. Κατά τη διάρκεια του διαθεματικού αυτού μαθήματος τα
παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες με φύλλα εργασίας, των οποίων οι δραστηριότητες στόχευαν
στην ανάδειξη της στενής σχέσης μεταξύ της γερμανικής, της αγγλικής και της αρχαίας
ελληνικής γλώσσας. Να υπογραμμιστεί στο σημείο αυτό ότι και οι Ιταλίδες καθηγήτριες
συμμετείχαν ενεργά στο μάθημα, επειδή κι εκείνες με τη σειρά τους τόνιζαν ότι και στην
ιταλική γλώσσα υπάρχουν παρόμοιες οι αντίστοιχες λέξεις που επεξεργάζονταν τα παιδιά
στα γερμανικά, στα αγγλικά και στα αρχαία ελληνικά, και τις έγραφαν στον πίνακα. Οι
μαθητές και οι μαθήτριες έδειξαν εξαιρετικό ενδιαφέρον για την προσέγγιση αυτή του
μαθήματος, και είχαν τις καλύτερες εντυπώσεις από τη διαθεματική διδασκαλία.

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ1
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΗΜΕΡΑ ΓΛΩΣΣΩΝ2 1